Search
web

Trčanje poboljšava gustoću kostiju

Trčanje poboljšava gustoću kostiju

Rezultati novog istraživanja španskih naučnika, objavljenog u stručnom časopisu European Journal of Applied Physiology, ukazuju da trčanje na duge staze može biti od velike koristi za zdravlje kostiju.

Redovno trčanje nudi brojne zdravstvene benefite, jača mišiće i kosti, pomaže nam da se osjećamo i izgledamo sjajno, te da održimo zdravu tjelesnu težinu.

Sada su naučnici trke izdržljivosti povezali sa boljom gustoćom kostiju.

Studija Univerziteta Camilo José Cela u Madridu je pokazala da osobe koje učestvuju u maratonima i trkama na 10 kilometara imaju jače kosti od onih koji nisu toliko fizički aktivni.

Za potrebe ovog istraživanja analizirano je kako redovno trčanje može mijenjati mehanička svojstva kalkaneusa ili petne kosti, velike kosti koja čini temelj na zadnjem dijelu stopala.

Pomoću testova za gustoću kostiju istraživači su izmjerili čvrstoću petne kosti i lijevog i desnog stopala kod 122 maratonca, 81 polumaratonca i kod trkača na 10 kilometara. Rezultati su upoređeni sa kontrolnom skupinom osoba slične dobi bez ikakve fizičke aktivnosti.

Utvrđeno je da osobe koje redovno trče imaju gušće kosti u odnosu na učesnike iz kontrolne skupine. Također se pokazalo da duže trajanje i intenzitet treninga utiču na povećanje mineralne gustoće petne kosti. Uočeno poboljšanje gustoće je zabilježeno i kod muškaraca i kod žena.

Kvalitet i snaga kostiju zavisi od gustoće, odnosno od količine kalcija i drugih hranjivih tvari – a zavisi od faktora kao što su pol, godine, rasa i ishrana. Osobe koje imaju malu gustoću kostiju skolinije su osteoporozi, gdje kosti postaju lomljive, krhke i slabe. Poznato je da poslije 35. godine počinjemo prirodno gubiti gustoću kostiju, a žene više od muškaraca zbog hormonalnih promjena nakon menopauze.

Stručnjaci navode da trčanje može spriječiti progresivno propadanje kostiju koje nastaje starenjem.




web