Britanski naučnici pronašli ”Ahilovu petu” raka

Naučnici s londonskog University Collegea tvrde da su stekli  bolje razumijevanje o genetskoj složenosti kancerogenih tumora, što bi moglo dovesti do novih i moćnih tretmana za pacijente u poodmaklom stadiju raka, koji će ući u fazu ispitivanja na pacijentima u naredne dvije godine, objavljeno je u stručnom časopisu Science.

Naučnici Centra za istraživanje raka vjeruju da su pronašli ”Ahilovu petu” ćelija raka, te da ćelije imunog sistema mogu navesti da ubiju te ćelije raka.

”One bi mogle formirati snažnu silu u borbi protiv raka i fokusirati se na svaku ćeliju raka u tijelu, što bi moglo dovesti do revolucionarnog načina liječenja ili čak do izlječenja”, navode stručnjaci.

Otkrili su rijetke proteine koje imuni sistem prepoznaje kao mete, a koji se nalaze na površini svih tumorskih ćelija pacijenta, bilo gdje u tijelu. Obično su zaštićeni od imunog sistema jer se tumori prebrzo razvijaju i stalno se mijenjaju, pa on ne može da reaguje na vrijeme. Međutim, kada su ti proteini izolovani, moguće je moćne ćelije imunog sistema, tzv. T-ćelije, usmjeriti da se direktno bore protiv raka.

Takav pristup, koji uključuje mapiranje DNK u uzorku tumora pacijenta, pomoći će u prevazilaženju sposobnosti raka da se odupre terapiji mjenjajući svoj genetski sastav.

Rad je još uvijek u početnoj fazi i za sada su izolovana samo dva specijalna antigena i T-ćelije koje ih prepoznaju, identificirani su kod dva pacijenta koja boluju od raka pluća. Međutim, naučnici su optimistični jer su već primjetili sličnosti između različitih vrsta raka.

”Ja ću biti razočaran ako ne izlječimo pacijenta u roku od dvije godine”, kazao je profesor Charles Swanton, s Instituta za proučavanje raka.

”Da li mislim da će ovo uspjeti? Nadam se da će dovesti  do većeg preživljavanja pacijenata, a ako ne uspije, vjerovatno ću napustiti sve i raditi nešto drugo”, dodao je on.

Također je istakao da je evolucijsko stablo tumora poput ”pahuljice ili otiska prsta”, jedinstveno za svakog pacijenta. To predstavlja problem ljekarima jer ne mogu da predvide nove genetske mutacije ćelija i sam tok bolesti.

Jedan od načina iskorištavanja ovog otkrića bio bi razvoj vakcine za svakog pojedinog pacijenta, koja će navesti imuni istem kako da se bori protiv raka. Drugi bi bio da se izdvoje imune T-ćelije u tumorima koje su, naravno, već prepoznale antigene, te da se umnože u laboratoriju i potom vrate u organizam pacijenta.

(Independent)